Fri frakt vid köp över 299kr
Prata hälsa med oss
Nordens ledande hälsokedja

Vanliga frågor

Här har vi samlat de vanligaste frågorna med svar.

Kontakta oss


Hur kommer jag i kontakt med er?
Vi finns här för att hjälpa dig. Du når oss via kundservice@lifebutiken.se 

Vart hittar jag kontaktuppgifter till en Life-butik?
Du hittar telefonnummer, adress och öppettider till alla våra butiker här: https://www.lifebutiken.se/butiker


Order


Jag saknar min orderbekräftelse. Har ni mottagit min beställning?
Vi skickar en orderbekräftelse till dig automatiskt till e-postadressen du angav när du la din beställning.
Om du inte har mottagit din orderbekräftelse, vänligen titta efter orderbekräftelsen i din skräppost. Om din orderbekräftelse inte finns i din skräppost vänligen kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig och försäkrar att din order har kommit fram: kundservice@lifebutiken.se


Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?
Vi vill att det ska vara enkelt och smidigt att handla på Life och har valt att samarbeta med Klarna. Du kan via Klarna välja fakturabetalning med fakturaavgift på 0 kronor, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Ifall du har några funderingar kring betalning, vänligen ta kontakt med Klarnas kundtjänst på telefon: 08 - 120 120 10 eller chatta med Klarnas kundservice på deras hemsida.

Leverans


Hur lång leveranstid har ni?
Vårt mål är alltid att leverera din beställning så fort som möjligt.
Order lagda innan kl. 12.00 på vardagar skickas redan samma dag och du bör motta ditt paket inom 1–2 vardagar.
Leveranstiden är uppskattad och tiden kan variera beroende på yttre faktorer som vi inte kan påverka.

Har du valt att hämtad din beställning hos en av våra butiker är leveranstiden 1 vardag för varor som butiken har i lager.
Ifall butiken saknar varan du beställt får du ett email när din order är redo att hämtas i butik. (Leveranstid 2-7 vardagar).

Vad kostar frakten?
Vi erbjuder fri frakt om du väljer att hämta din order i din närmsta Life-butik.
Frakt till postombud kostar endast 49 kronor och är kostnadsfri när din order överstiger 299 kronor.


Hur lång tid har jag på mig att hämta min beställning?
Vi levererar din order till din närmsta postombud och du har 7 dagar på dig att hämta din beställning.  Om du behöver ytterligare 7 dagar på dig att hämta paketet så kan du enkelt förlänga tiden med ytterligare 7 dagar kostnadsfritt via postnord. Instruktioner finns i din sms avisering från postnord.   Ifall du ångrar ditt köp ber vi dig vänligen att hämta din beställning och skicka paketet tillbaka till oss som retur. Outlösta paket går i retur till oss efter fjorton dagar och i de fallen tar vi ut en administrativavgift på 150 kronor.

Produkter


Vad gör jag om en produkt är slut?
Om produkten du letar efter inte går att lägga i varukorgen kan du kontrollera via produktsidan om produkten finns i din närmsta Life-butik. Önskar du bli rekommenderat en motsvarande produkt så hjälper vi dig gärna: kundservice@lifebutiken.se


Är era produkter säkra?
Du kan känna dig trygg när du handlar på Life. Vi säljer vi endast säkra och kontrollerade produkter. Vi tar avstånd från kemiska substanser som kan vara farliga för människor och miljö. För att kvalitetssäkra nya produkter granskas alla nylanseringar av hudvårdsprodukter av personer med specialkompetens inom området hudvård. Du kan läsa hela vår produktpolicy här.

Medlemskap


Hur blir jag medlem hos Life?
Det är enkelt och kostnadsfritt att bli medlem hos oss. Du kan bli medlem direkt på vår hemsida eller genom att besöka någon av våra butiker så hjälper vår personal dig att registrera dig.
Klicka här för att registrera dig som medlem online.


Vilka förmåner får jag som medlem?

Som medlem på Life får du:

  • Bonuspoäng på allt du handlar
  • Exklusiva erbjudanden och rabatter
  • Klubbtidningen LiveLife hem i brevlådan när du har nått bonusbelopp på 1000 poäng
  • Inbjudningar till event och personliga erbjudanden

Som medlem i Life Klubb samlar du poäng på allt du handlar. För varje krona får du en poäng. När du uppnått 1000 poäng får du en premiecheck vid nästkommande utskick av klubbtidningen LiveLife. 1000 poäng ger 25 kr rabatt. 2000 poäng ger 50 kr osv. Premiechecken kan lösas in både i butik och online.

Samlar jag bonus när jag handlar online?
Som medlem samlar du bonus på alla dina köp hos Life. För att samla bonus när du handlar online vänligen logga in på "Mina sidor"

Kan jag använda min bonus check online?
Självklart kan du använda din bonus och ta del av medlemspriser när du handlar online. 
Som inloggad på "Mina Sidor" ser du medlemspriser och kan använda din bonuscheck i kassan.
För att lösa in din premiecheck online vänligen ange ditt personnummer i kassan och tryck på "aktivera premie" så dras den mest fördelaktiga rabatten av automatisk.


Varför måste jag ange mitt personnummer när jag registrerar mig som medlem?
För att vi ska kunna hålla ett aktuellt kundregister behöver vi ditt fullständiga personnummer (10 siffror). Life lämnar inte ut uppgifter om medlemmar till annan part. Erbjudanden som kommer från annan aktör än Life går alltid via Life och under Lifes tillsyn. Läs gärna vår integritetspolicy  för mer information.

Retur


Hur går jag tillväga om jag vill returnera varor?

Ibland blir det inte som man tänkt sig! Vi vill att det ska vara enkelt att returnera produkter du inte önskar att behålla. I din leverans finner du returblankett som du använder vid en retur. Innan du returnerar en vara ber vi dig kontakta kundservice@lifebutiken.se så hjälper vi dig. Varor som är köpta på Lifebutiken.se kan ej reklameras/returneras i butik. Skicka tillbaka produkterna till oss inom fjorton dagar från mottagen leverans. Använd gärna samma förpackningsmaterial som du fick din leverans i. Du som kund betalar frakt vid retur.


Finns det produkter som jag inte får returnera?
Vi säljer endast kvalitetssäkrade produkter och för att du som kund ska bli nöjd kan vi inte på grund av hygienskäl erbjuda öppet köp på underkläder, strumpor, vetekuddar,  tyngdtäcke eller infraröd bastu. 
Du hittar mer information om returrätt och kan läsa vår returpolicy här.


Jag har fått en felaktig produkt?
Vi beklagar att du mottagit en produkt som inte motsvarar kvalitén som Life vill erbjuda. Vänligen kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig! E-post: kundservice@lifebutiken.se


Presentkort


Kan jag använda presentkort online?
Tyvärr saknar vi möjlighet att ta emot presentkort som betalmedel på lifebutiken.se, men du är välkommen att besöka din närmsta Life-butik för att utnyttja ditt presenktort. 

Hur länge är presentkortet giltigt?
Presentkorten är giltiga i 24 månader från försäljningstillfället.