Hem

Life förvärvar Holland & Barretts svenska butiker

2020-04-02
Hösten 2017 etablerade sig den brittiska detaljhandelskedjan Holland & Barrett i Sverige. Den 11 mars i år försattes verksamheten i konkurs. Life meddelar nu att företaget tar över åtta av konkurrentens butiker, som inom kort kommer att ingå i den nordiska hälsokedjans växande butiksutbud.

Holland & Barrett är ett av världens största detaljhandelsföretag inom hälsa och har fram till konkursen av den svenska verksamheten drivit 21 butiker i landet. Åtta av dessa ingår i det förvärv som Life har enats med konkursförvaltaren om att genomföra.

– Det handlar om attraktiva och strategiskt belägna butiker som vi ser stor potential i att utveckla med vårt nya butikskoncept. Vi på Life är förstås också glada över att i dessa osäkra tider kunna bidra till att säkra jobben för cirka 20 personer som kommer att erbjudas anställning hos oss, säger Gunnel Åkerman, koncernchef för Life.

Butikerna som Life övertar ligger i A6 Jönköping, Åkersberga, Norrtälje, Haninge, Huddinge, Skärholmen samt två butiker på Drottninggatan i Stockholm.
Konkursförvaltare är Johan Norén, Advokatfirman Fylgia.

För mer information, vänligen kontakta:
Paulina Lundström, landschef Sverige
Tel: 073-0481853 Mail: paulina.lundstrom@lifeeurope.com