Hem

Life har bäst kundbemötande i branschen

2020-03-06
Daymakerindex är en undersökning utvecklad av Daymaker i syfte att ta pulsen på kundmötet. Daymakerindex är årligt återkommande sedan 2009 då de började mäta detaljhandelskedjor i Sverige. Idag är undersökningen mer omfattande då de mäter olika branscher, kedjor och kanaler runt om i Europa.

Life placerar sig högst i kategorin Hälsa och Egenvård gällande kundbemötande i senaste undersökningen av Daymakerindex.  Sett till alla undersökta branscher placerar sig Life på en tredje plats.

Hälsorådgivarna

För att uppfylla våra kunders behov har all butikspersonal en grundläggande hälsoutbildning. När du besöker en Lifebutik kommer du bemötas av kompetenta, engagerade, och omtänksamma rådgivare med ett brinnande intresse för hälsa. Lifes värdeord är kopplade till det vi tror på allra mest: omtanke, utmaning och engagemang.

Daymakerindex-800x500.jpg

Kvitto på att göra rätt

I årets undersökning av Daymakerindex har 15 branscher inkluderats, där bland annat Hälsa och Egenvård ingår. Life vinner i kategorin med det högsta resultatet på 89%. Sett till samtliga undersökta branscher och 102 olika kedjor, placerar sig Life på en tredje plats när det kommer till de som är bäst på kundmöten.

I undersökningen betygssätts flera olika delar i kundbemötandet. Life fick 100% gällande uppmärksamhet och aktiv kontakt. Även i avseendet om säljaren upplevdes som engagerad och intresserad erhölls full pott.

– Kundbemötandet är allt för oss, i en tid när allt fler butiker stänger har vi satsat mycket på det fysiska mötet. Alla våra butiker har hälsorådgivare som ger kunderna råd och tips. Att få första plats i vår bransch och att placera sig på en tredje plats bland 102 undersökta kedjor är glädjefyllt och ett kvitto på att det vi gör är rätt, säger Paulina Lundström, Sverigechef på Life.

Välkommen till din Lifebutik och bli väl bemött du också!