Hem

Info om Covid 19

2021-01-01
För oss på Life är säkerheten och omsorgen för våra kunder och medarbetare högsta prioritet. Samtidigt är det mycket viktigt för oss på Life att finnas till för dig, och att säkerställa att du kan handla det du önskar och behöver via oss, att du kan få snabba leveranser och snabb och smidig möjlighet till service om det behövs.

Vi följer noga information och råd från myndigheter om Covid-19 och har sedan pandemin vidtagit ett antal försiktighetsåtgärder för att förebygga och för att säkerställa våra kunders och medarbetares hälsa, samt minimera oro och risk för smittspridning i våra butiker. 

 

Här nedan listar vi hur vi arbetar för att du ska känna dig så trygg som möjligt när du handlar hos oss:

Vad vi gör i våra butiker

  • Vi har infört ett maxantal för besökare per butik. Antalet är anpassat utifrån butikens förutsättningar och kvadratmeteryta.
  • Vi har utökade städrutiner i butikerna och handsprit finns utplacerade på utvalda platser ex. vid kassorna för både kunder och medarbetare.  
  • Plexiglas är uppsatta i majoriteten av butikerna och munskydd finns tillgängliga till alla medarbetare.
  • Alla medarbetare har fått instruktioner om hur man möter kunder på ett så tryggt sätt som möjligt.
  • Vi har tagit bort alla testers på hudvårdsavdelningen.
  • Vi har informationsskyltar vid våra entréer som uppmanar alla att hålla avstånd och att följa Folkhälsomyndighetens allmänna råd kring god hygien.
  • Vi har förlängt tiden för tjänsten Boka & hämta. Har du ett e-handelspaket som väntar i en butik så förlänger vi gärna tiden för upphämtningen. Vanligtvis ligger ordern kvar i 10 dagar, kontakta butiken om du vill ha längre tid för upphämtning. Boka & hämta beställningar kan även hämtas av någon i din närhet och beställningen betalas i butik.
  • Vi har möblerat om i butikerna för att minska trängsel.

 

E-handel

Lifebutiken.se är öppen 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan. Här kan du enkelt handla när det passar dig och få dina inköp levererade hem eller till ett ombud nära dig. Vi erbjuder dig även att boka din vara via vår hemsida och hämta produkterna i våra butiker (Boka & hämta). Ring gärna butiken innan ditt besök för att få hjälp med upplockning av varor på det sätt du önskar. Kontaktuppgifter till butikerna hittar du här.

Kundtjänst

Lifes kundtjänst finns tillgänglig för dig om du behöver oss. Vår chattbot Liv finns tillgängligt dygnet runt för att besvara dina frågor, och mellan 8-17 måndag-fredag är kundtjänstmejlen bemannade av våra engagerade kundtjänstmedarbetare.

Om du behöver hjälp, tveka inte att kontakta oss. Vi kommer att fortsätta att uppdatera dig när situationen förändras.

Ta hand om varandra!

/Life