Vanliga frågor
Kontakta oss
Hur kommer jag i kontakt med er?
Vi finns här för att hjälpa dig. Du når oss via kundservice@lifebutiken.se
Vart hittar jag kontaktuppgifter till en Life-butik?
Du hittar telefonnummer, adress och öppettider till alla våra butiker här: https://www.lifebutiken.se/butiker
Order & Leverans
Jag saknar min orderbekräftelse. Har ni mottagit min beställning?
Vi skickar en orderbekräftelse automatiskt till e-postadressen du angav när du la din beställning.
Om du inte har mottagit din orderbekräftelse, vänligen titta i din skräppost. Om din orderbekräftelse inte finns i din skräppost vänligen kontakta vår kundservice så hjälper vi dig och försäkrar att din order har kommit fram: E-post: kundservice@lifebutiken.se
Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?
Vi vill att det ska vara enkelt och smidigt att handla på Life och har valt att samarbeta med Klarna. Du kan via Klarna välja fakturabetalning med fakturaavgift på 0 kronor, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Ifall du har några funderingar kring betalning, vänligen ta kontakt med Klarnas kundtjänst på telefon: 08 - 120 120 10 eller chatta med Klarnas kundservice på deras hemsida.
Hur spårar jag min order?
När du beställt hos oss rekommenderar vi dig att ladda ned PostNord's app. Där kan du se aktuell status på din order samt få beräknad tid för leverans.
Vill du inte ladda ned appen ber vi dig kontakta vår kundservice för att få mer information gällande statusen på din order. E-post: kundservice@lifebutiken.se
Hur lång leveranstid har ni?
Vårt mål är alltid att leverera din beställning så fort som möjligt. Order lagda innan kl. 12.00 på vardagar skickas redan samma dag och du bör motta ditt paket inom 1–2 vardagar.
Leveranstiden är uppskattad och tiden kan variera beroende på yttre faktorer som vi inte kan påverka. Har du valt att hämtad din beställning hos en av våra butiker är leveranstiden 1 vardag för varor som butiken har i lager.
Ifall butiken saknar varan du beställt får du ett email när din order är redo att hämtas i butik. (Leveranstid 2-7 vardagar).
Vad kostar frakten?
Vi erbjuder fri frakt om du väljer att hämta din order i din närmsta Life-butik.
Frakt till postombud kostar endast 49 kronor och är kostnadsfri när din order överstiger 299 kronor.
Hur lång tid har jag på mig att hämta min beställning?
Vi levererar din order till din närmsta postombud och du har 7 dagar på dig att hämta din beställning. Om du behöver ytterligare 7 dagar på dig att hämta paketet så kan du enkelt förlänga tiden med ytterligare 7 dagar kostnadsfritt via postnord. Instruktioner finns i din sms avisering från postnord. Ifall du ångrar ditt köp ber vi dig vänligen att hämta din beställning och skicka paketet tillbaka till oss som retur. Outlösta paket går i retur till oss efter fjorton dagar och i de fallen tar vi ut en administrativavgift på 150 kronor.