Hoppa till innehållet
0 varor

Din varukorg är tom

  • Fri frakt till din lifebutik
  • Snabba leveranser
  • Fraktfritt över 499

Frågor & Svar

Här hittar du de vanligaste frågorna och svaren. Om du vill läsa de vanligaste frågorna om Life Klubb, kan du istället gå till Om Life Klubb.

 

Kontakt med kundtjänst

Frågor som rör köp på lifebutiken.se, inloggning, leverans etc.

Tel: 020 370 700 (mån–fre 09.00–11.30 och 13.00–15.00.
E-post: info@lifebutiken.se

Frågor om Life Klubb

Tel: 020 370 700 (mån–fre 09.00–11.30 och 13.00–15.00)
E-post: kundklubb@lifeeurope.com

Vi besvarar dina frågor inom 48 h. Vid eventuella fördröjningar av svar meddelar vi dig.

 

Hur blir jag medlem i Life Klubb?

Klicka här för att bli medlem i Life Klubb eller välkommen in till någon av våra butiker.

 

Hur hittar jag adressen och telefonnumret till en Lifebutik?

Du kan söka efter butik i sökrutan ovan eller klicka på "Butik" i menyn för att få upp hela listan med alla våra butiker.

 

Hur söker jag på lifebutiken.se?

  • Skriv vad du söker i den vita sökrutan. Sökrutan finner längst upp i mitten på alla sidor. Under tiden du skriver får du upp förslag på sidor, klicka på den sida som stämmer överens med det du söker.
  • Om du redan vet vilket varumärke du söker efter, kan du söka rätt på det genom att klicka på Varumärken i menyn längst upp.
  • Du kan finna en produkt genom produktkategorierna i menyn till vänster. Klicka på plusset för att få fram alla underkategorier i respektive överkategori.

 

Vad kostar frakten? När skickas min order fraktfritt?

Leverans med PostNord
Order som överstiger 499 kr utan kostnad och alla order som understiger 499 kr tar vi ut en avgift på 39 kr.

Leverans till butik
Leverans till butik är alltid kostnadsfri.

 

Hur lägger jag en beställning?

Om du är klubbmedlem och har skapat en inloggning kan du börja med att logga in här. Om du vill bli klubbmedlem och skapa en inloggning kan du klicka här. Du kan självklart välja att handla utan att vara medlem.

  1. Börja med att söka upp den produkt du önskar köpa.
  2. När du hittat produkten klickar du på Köp. Produkten ligger nu i din varukorg som du hittar längst upp till höger på sidan.
  3. När du lagt alla produkter du önskar köpa i varukorgen klickar du på Till kassan längst upp till höger.
  4. Välj leveranssätt - antingen leverans via PostNord eller leverans till butik.
  5. Du kan välja att handla utan att registrera dig som medlem. Klicka då på "Snabbkassa" för att betala. Eller så kan du välja att vara inloggad som medlem och samtidigt samla klubbpoäng för dina köp. 
  6. Vilka betalsätt som finns tillgängliga för dig visas när du angivit dina uppgifter i Klarna Checkout.

 

När skickas och levereras min order?

Leverans via PostNord
Order lagda innan kl. 12.00 på vardagar skickas samma dag, med förbehåll för att produkter kan vara slut eller ha utgått. Då kan din order komma att hanteras först nästkommande dag. Ordern levereras inom 1–3 vardagar från den dagen ordern skickades från vårt lager. Observera att ingen orderhantering sker under helger/röda dagar och att din leverans därför kan ske senare.

Leverans till butik
Leveranstiden till butik är 1-7 helgfria vardagar. För varor en butik har i lager är leveranstiden ca 1 helgfri vardag. Du får ett mail när din order är redo att hämtas i butik. Observera att tjänsten Boka & hämta i butik inte är tillgänglig i alla butiker.

 

 

Hur kan jag spåra min order?

Leverans via PostNord
Du kan spåra din order genom det kollinummer som mejlats till dig. Om  du genomförde köpet som inloggad medlem kan du även hitta kollinumret på 'Mina sidor'. Spåra ditt paket på www.postnord.se

 

Jag har inte mottagit någon bekräftelse. Har min order inkommit?

Ibland kan orderbekräftelsen hamna i din skräppostinkorg. Kolla om den finns där. Om inte, kontakta kundtjänst. Se kontaktuppgifter längst upp.

 

Hur länge ligger mitt paket kvar på utlämningsstället?

Om din order skickats i en låda som inte ryms i din brevlåda levereras den till närmste utlämningsställe. Där ligger den i två veckor och skickas sedan per automatik tillbaka till oss. Vi debiterar 150 kr för outlösta paket. Observera att outlösta paket inte omfattas av ångerrätten. Du ska själv bekosta frakt för en retur.

 

Vilka betalsätt erbjuder ni på lifebutiken.se?

I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Denna betallösning kallas för Klarna Checkout.

Genom att lämna information i kassan godkänner du Klarnas villkor. Genom att klicka på "Slutför köp" godkänner du Lifebutiken.se’s (Life Butiksdrift i Sverige AB) allmänna villkor. Frågor om Klarna Checkout ställs hos Klarnas kundtjänst.

Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. En kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på vilket betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Efter du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod.

 

Vem kontaktar jag om faktura- och betalningsfrågor?

Kontakta kundtjänst:

Tel: 020 370 700 (mån – fre 09.00–11.30 och 13.00–15.00)
E-post: info@lifebutiken.se

Vid frågor om avbetalning hos Klarna, betalning etc. ber vi dig kontakta Klarna som hanterar våra fakturor:

Tel: 08-120 120 10

Klarna

Tar ni ut fakturaavgift?

Nej, ingen fakturaavgift tas ut.

 

Kan jag ångra/returnera mitt köp?

Du som konsument har alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Kontakta alltid vår kundtjänst innan du returnerar en produkt. Följ den returinstruktion som medföljer vid leverans. Ångerrätten gäller under förutsättning att varan hålls i ett väsentligen oförändrat skick.

Ångerfristen börjar löpa den dag då du som konsument får varan i din besittning. Om du utövar din ångerrätt, ska du utan onödigt dröjsmål och senast inom 14 dagar på egen bekostnad sända tillbaka varan till Lifebutiken AB enligt bifogad returinstruktion.

Observera att många produkter som vi säljer klassificeras som livsmedel och därmed inte omfattas av ångerrätten (exempelvis vitaminer och andra kosttillskott, detoxprodukter m.m.). Kontakta därför kundtjänst för att få din retur godkänd innan du skickar produkten. Varor som är köpta på lifebutiken.se kan ej lämnas tillbaka i en Lifebutik.

Vid retur står du risken, därför är det viktigt att varan inte kan komma till skada under transporten. Varan ska vara oanvänd och skickas tillbaka i oskadad originalförpackning, samtliga etiketter ska sitta kvar och manualer ska skickas med. Det är viktigt att ytteremballage används och att tejp eller annat material inte klistras på originalförpackningen. Du bekostar själv returen. Efter mottagen och godkänd retur kommer återbetalning att ske inom 30 dagar från det att Lifebutiken tog emot returen.
 

 

Vilka produkter får man enligt lag inte returnera?

Observera att många produkter som vi säljer klassificeras som livsmedel och därmed inte omfattas av ångerrätten (exempelvis vitaminer och andra kosttillskott, detoxprodukter m.m.). Kontakta därför alltid kundtjänst för att få din retur godkänd innan du skickar tillbaka produkten.

 

Vilken reklamationsrätt har jag?

Om en vara avviker från vad som följer av avtalet mellan dig och Lifebutiken.se eller på annat sätt inte motsvarar den beskrivning av varan som Lifebutiken.se har angivit, kan varan returneras. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten. Reklamationsrätten omfattar t ex inte fel orsakade av normalt slitage. Reklamation till Lifebutiken.se ska göras inom skälig tid efter det att felet upptäckts, dock senast inom 3 år. Lifebutiken.se förbehåller sig rätten att i första hand avhjälpa felet, i andra hand omleverans av varan och i sista hand återköp. Vid reklamation, kontakta alltid kundtjänst. Varor som är köpta på lifebutiken.se kan EJ reklameras i en Lifebutik.

 

Hur reklamerar jag en vara?

Kontakta kundtjänst:

Tel: 020 370 700 (mån–fre 09.00–11.30 och 13.00–15.00)
E-post: info@lifebutiken.se

 

Vad gör jag om en produkt är slut?

Om varan är slut i webblagret kan du kontrollera via produktsidan om den finns i din närmaste Life-butik och i så fall köpa den där. Om du vill ha tips på en motsvarande produkt kan du kontakta kundtjänst eller din Life-butik.

 

Hur säkra är era produkter?

Life saluför noga kontrollerade och godkända produkter. Kosttillskott är endast ett komplement och kan inte ersätta en varierad kost. Vi har policys för våra produkter som du hittar här.

 

Kan det stå felaktig information på lifebutiken.se?

Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera priser eller felaktig information om produkter och övrig information. Vi reserverar oss även för prisjusteringar (såsom ex. förändrade priser från våra leverantörer och valutaförändringar), lagerförändringar och eventuella tekniska fel i webbshopen, browser eller server.

Vi reserverar oss för att en bild av en produkt kan ha ändrats utan vår vetskap och att den förpackning du köpt därför kan se annorlunda ut. Vi uppdaterar våra bilder och vår produktinformation allt eftersom vi får notifikation om ändring.

 

Kan jag ta få samma erbjudanden i butik som på lifebutiken.se?

Ibland kan vi erbjuda webbspecifika kampanjer som endast finns på lifebutiken.se. Vi har då specificerat att priset endast gäller på lifebutiken.se.
Observera att det kan finnas lokala erbjudanden i din Life-butik som endast gäller i den specifika butiken.

 

Hur kan jag ta del av klubberbjudanden på lifebutiken.se?

Du kan endast ta del av klubbpriser på lifebutiken.se som inloggad medlem. Du samlar då klubbpoäng för alla köp. Bonuscheckar gäller dock endast i fysisk butik.

Klicka här för att bli medlem i Life Klubb.

Som klubbmedlem får du många förmåner såsom erbjudanden som endast gäller för klubbmedlemmar, nyhetsbrev via e-post samt postala utskick. Du får även den mycket inspirerande och omtyckta klubbtidningen Live Life fyra gånger per år.

 

Hur får jag information om pågående kampanjer och nyheter?

Som medlem i Life Klubb tar du emot erbjudanden och information om nyheter via post och nyhetsbrev via e-post. Du kan även välja att endast ta emot nyhetsbrev per e-post utan att vara medlem.

 

Jag är medlem i Life Klubb, får jag bonus för köp på lifebutiken.se?

Ja, förutsatt att du är registrerad som medlem och är inloggad på hemsidan när du genomför ditt köp.

Produkten har lagts i kundvagnen