Hem

Frågor & Svar

Här har vi samlat de vanligaste frågorna med svar.

Kontakta oss

Hur kommer jag i kontakt med er?
Vi finns här för att hjälpa dig. Du når oss via kundservice@lifebutiken.se 

Vem ska jag kontakta vid frågor om mitt medlemskap?
Alla medlemsfrågor kan du skicka till kundklubb@lifeeurope.com

Vart hittar jag kontaktuppgifter till en Life-butik?
Vad kul att du vill komma i kontakt med vår butikspersonal. Du hittar telefonnummer, adress och öppettider till alla våra butiker här: https://www.lifebutiken.se/butiker

Order

Jag saknar min orderbekräftelse. Har ni mottagit min beställning?
Vi skickar en orderbekräftelse till dig automatiskt till e-postadressen du angav när du la din beställning.
Om du inte har mottagit din orderbekräftelse, vänligen titta efter orderbekräftelsen i din skräppost. Om din orderbekräftelse inte finns i din skräppost vänligen kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig och försäkrar att din order har kommit fram: kundservice@life.se

Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?
Vi vill att det ska vara enkelt och smidigt att handla på Life och har valt att samarbeta med Klarna. Du kan via Klarna välja fakturabetalning med fakturaavgift på 0 kronor, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Ifall du har några funderingar kring betalning, vänligen ta kontakt med Klarnas kundtjänst på telefon: 08 - 120 120 10 eller chatta med Klarnas kundservice på deras hemsida.

Leverans


Hur lång leveranstid har ni?
Vårt mål är alltid att leverera din beställning så fort som möjligt.
Order lagda innan kl. 12.00 på vardagar skickas redan samma dag och du bör motta ditt paket inom 1–2 vardagar.
Leveranstiden är uppskattad och tiden kan variera beroende på yttre faktorer som vi inte kan påverka.

Har du valt att hämtad din beställning hos en av våra butiker är leveranstiden 1 vardag för varor som butiken har i lager.
Ifall butiken saknar varan du beställt får du ett email när din order är redo att hämtas i butik. (Leveranstid 2-7 vardagar).

Vad kostar frakten?
Vi erbjuder fri frakt om du väljer att hämta din order i din närmsta Life-butik.
Frakt till postombud kostar endast 19 kronor och är kostnadsfri när din order överstiger 299 kronor.

Kan jag spåra min order?
Du kan spåra din order genom det kollinummer som finns i din orderbekräftelse. Om  du är medlem och var inloggat när du la din beställning kan du även hitta kollinumret på 'Mina sidor'.
Du kan spåra ditt paket här med hjälp av ditt kollinummer.

Hur lång tid har jag på mig att hämta min beställning?
Vi levererar din order till din närmsta postombud och du har hela 14 dagar på dig att hämta din beställning. Ifall du ångrar ditt köp ber vi dig vänligen att hämta din beställning och skicka paketet tillbaka till oss som retur. Outlösta paket går i retur till oss efter fjorton dagar och i de fallen tar vi ut en administrativavgift på 150 kronor.

Produkter

Vad gör jag om en produkt är slut?
Om produkten du letar efter inte går att lägga i varukorgen kan du kontrollera via produktsidan om produkten finns i din närmsta Life-butik. Önskar du bli rekommenderat en motsvarande produkt så hjälper vi dig gärna: kundservice@lifebutiken.se

Är era produkter säkra?
Du kan känna dig trygg när du handlar på Life. Vi säljer vi endast säkra och kontrollerade produkter. Vi tar avstånd från kemiska substanser som kan vara farliga för människor och miljö. För att kvalitetssäkra nya produkter granskas alla nylanseringar av hudvårdsprodukter av personer med specialkompetens inom området hudvård. Du kan läsa hela vår produktpolicy här.

Medlemskap

Hur blir jag medlem hos Life?
Det är enkelt och kostnadsfritt att bli medlem hos oss. Du kan bli medlem direkt på vår hemsida eller genom att besöka någon av våra butiker så hjälper vår personal dig att registrera dig.
Klicka här för att registrera dig som medlem online.

Vilka förmåner får jag som medlem?
Som medlem på Life får du:

  • Bonuspoäng på allt du handlar
  • Exklusiva erbjudanden och rabatter
  • Klubbtidningen LiveLife hem i brevlådan fyra gånger per år
  • Inbjudningar till event och personliga erbjudanden
     

Som medlem i Life Klubb samlar du poäng på allt du handlar. För varje krona får du en poäng. När du uppnått 1000 poäng får du en premiecheck vid nästkommande utskick av klubbtidningen LiveLife. 1000 poäng ger 30 kr rabatt eller 10 % på valfritt köp (ex. 2000 poäng ger 60 kr eller 10 % rabatt osv). Premiechecken kan lösas in både i butik och online.

Samlar jag bonus när jag handlar online?
Som medlem samlar du bonus på alla dina köp hos Life. För att samla bonus när du handlar online vänligen logga in på "Mina sidor" eller ange ditt personnummer i kassan under "Lifeklubben". 

Kan jag använda min bonuscheck online?
Sjävlklart kan du använda din bonus och ta del av medlemespriser när du handlar online. 
Som inloggat på "Mina Sidor" ser du medlemspriser och kan använda din bonuscheck i kassan.
För att lösa in din premiecheck online vänligen ange ditt personnummer i kassan så dras den mest fördelaktiga rabatten av automatisk. 

inloggat.png

Varför måste jag ange mitt personnummer när jag registrerar mig som medlem?
För att vi ska kunna hålla ett aktuellt kundregister behöver vi ditt fullständiga personnummer (10 siffror). Life lämnar inte ut uppgifter om medlemmar till annan part. Erbjudanden som kommer från annan aktör än Life går alltid via Life och under Lifes tillsyn. Läs gärna vår integritetspolicy  för mer information.

Retur

Hur går jag tillväga om jag vill returnera varor?
Ibland blir det inte som man tänkt sig! Vi vill att det ska vara enkelt att returnera produkter du inte önskar att behålla. I din leverans finner du returblankett som du använder vid en retur. Skicka tillbaka produkterna till oss inom fjorton dagar från mottagen leverans. Använd gärna samma förpackningsmaterial som du fick din leverans i. Du som kund betalar frakt vid retur.

Finns det produkter som jag inte får returnera?
Vi säljer endast kvalitetssäkrade produkter och för att du som kund ska bli nöjd kan vi inte på grund av hygienskäl erbjuda öppet köp på underkläder, t-shirts, strumpor, vetekuddar och tyngdtäcke.
Du hittar mer information om returrätt och kan läsa vår returpolicy här.

Jag har fått en felaktig produkt?
Vi beklagar att du mottagit en produkt som inte motsvarar kvalitén som Life vill erbjuda. Vänligen kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig! E-post: kundservice@lifebutiken.se

Presentkort

Kan jag använda presentkort online?
Tyvärr saknar vi möjlighet att ta emot presentkort som betalmedel på lifebutiken.se, men du är välkommen att besöka din närmsta Life-butik för att utnyttja ditt presenktort. 

Hur länge är presentkortet giltigt?
Presentkorten är giltiga i 24 månader från försäljningstillfället.

Vart kan jag se mitt presentkortssaldo?
Du kan enkelt se saldo på ditt presentkort här