Med sina 440 butiker är Life Nordens ledande och mest heltäckande hälsokedja. Det senaste året har man sett en markant ökning i försäljningen av tillskott som hjälper att bibehålla normal syn. Under perioden oktober 2013 till september 2014 är ökningen hela 14,3 procent jämfört med samma period året innan.
En av Lifes bästsäljande produkter inom segmentet är Blueberry Vision. Produkten innehåller bland annat A-vitamin och svenska blåbär. Blåbär hjälper inte bara till att skydda ögonen utan bibehåller också normal näthinnefunktion och främjar ögats blodflöde.
– I dagens stressade samhälle upplever många att det kan vara svårt att få i sig alla nödvändiga vitaminer och mineraler. Vi tror att det är en av många anledningar till att allt fler väljer att kombinera en balanserad kost med vitamintillskott. En trend vi ser är att försäljningen av dessa tillskott framförallt går upp under vinterhalvåret, säger Thomas Johansson, marknadsdirektör på Life.
Blueberry Vision kostar 295 kronor per förpackning om 60 tabletter. I produkten används endast blåbär från Sverige.
Thomas Johansson, marknadsdirektör på Life
Mobil: 073 334 69 20
E-post: thomas.johansson@lifeeurope.com
Life på Facebook: https://www.facebook.com/lifekedjan
Life på Instagram: http://instagram.com/lifesverige
Life* är den marknadsledande hälsokedjan i Norden med totalt 440 butiker** fördelat på Sverige, Norge och Finland och cirka 600 000 klubbmedlemmar. Lifekoncernen har 304 anställda*** och omsatte ca 786 miljoner SEK 2013. Totalt, inklusive medlems- och franchise-butiker omsätter Life* i Sverige, Norge och Finland ca 1,7 miljarder SEK.
* Life innefattar Lifekoncernen inkl Lifes medlems- och franchisebutiker.
** Lifekoncernen äger och driver 143 egenägda butiker
*** Medelantalet anställda