Life satsar på multikanal

2014-10-08

Nordens ledande hälsokedja tar nu ännu ett steg i sin multikanalsatsning och en ny och modern webbplats är lanserad och under snabb vidareutveckling – Lifebutiken.se. Satsningen syftar till att knyta samman fysiska butiker med den nya e butiken. Förutom att man kan beställa varor på nätet, kan man också låta sig inspireras av ett stort antal recept och guider som uppmuntrar till att leva ett naturligt friskt liv.

Med sina 440 butiker är Life Nordens ledande och mest heltäckande hälsokedja. Nu satsar Life även på ökad närvaro på nätet med en ny modern webbplattform, först ut är Sverige. Med den nya webbplatsen vill man tillgodose alla kunders behov med allt från kunskap och inspiration till möjligheten att beställa varor i en e-butik eller i en fysisk butik.

Nya Lifebutiken.se är en så kallad responsiv webbplats vilket innebär att den fungerar lika bra på läsplattor och mobiltelefoner som på vanliga datorer. I höst och under 2015 kommer dessutom ytterligare funktioner att introduceras. Bland annat kommer man att kunna se fysiska butikers lagersaldo, boka produkter online för uthämtning i samma butiker, samt returnera e-köp i fysisk butik.

– Det är väldigt roligt att nu kunna erbjuda konsumenterna och våra befintliga kunder en ny, modern och mer användarvänlig webbplats. Vår tanke med Lifebutiken.se är att den också ska fungera som ett nav för all vår kommunikation. Webbplatsen är dessutom mycket mer än bara en informationskanal och ebutik, vi hoppas naturligtvis att de nya inspirationssidorna som innehåller massor av recept och guider ska uppmuntra fler att göra medvetna hälsoval och leva ett naturligt friskt liv, säger Thomas Johansson, marknadsdirektör på Life.

Thomas Johansson, marknadsdirektör på Life

Life på Facebook: https://www.facebook.com/lifekedjan
Life på Instagram: http://instagram.com/lifesverige

Life* är den marknadsledande hälsokedjan i Norden med totalt 440 butiker** fördelat på Sverige, Norge och Finland och cirka 600 000 klubbmedlemmar. Lifekoncernen har 304 anställda*** och omsatte ca 786 miljoner SEK 2013. Totalt, inklusive medlems- och franchise-butiker omsätter Life* i Sverige, Norge och Finland ca 1,7 miljarder SEK.

*** Medelantalet anställda