Hälsokedjan Life rekryterar för fortsatt satsning

2015-04-14

Life är Nordens största hälsokedja med 440 butiker och en omsättning på cirka två miljarder. Under 2014 slog företaget flera rekord genom en stark försäljningsutveckling och ett förbättrat resultat. Därför har man under årets första kvartal rekryterat flera kompetenta och erfarna medarbetare för att ytterligare stärka bolagets tätposition på hälsomarknaden.

Life Sverige har med Gunnel Åkerman, VD för Life Butiksdrift i Sverige, i spetsen implementerat en ny driftorganisation och fyra nya regionchefer har anställts:

Mikaela Waldenström, Regionchef Stockholm. Mikaela har många år bakom sig i SATS där hon började som receptionist och sedan avancerade till medlemsrådgivare, platschef och distriktschef. Hon kommer närmast från ett uppdrag som regionchef på SATS i Stockholm.
Sanna Arnesson, Regionchef Norr. Sanna har tidigare arbetat på Biltema och Åhléns under många år i roller som varuhuschef och regionansvarig. Sanna har också flera års erfarenhet av att jobba som personalrekryterare på Stadium.
Klas Olsson, Regionchef Väst. Klas har sin bakgrund inom Nilson Group där han de senaste fem åren varit regionchef i västra Sverige. Dessförinnan var Klas administrativ inköpare på Nilson Group.
Anette Karlsson, Regionchef Syd. Anette har mångårig erfarenhet från olika retailföretag, bland annat som varuhuschef på Bauhaus och Åhléns. Senast kommer Anette från Gina Tricot där hon varit både utbildningsansvarig och regionchef.

Dessutom förstärker Life sin organisation med flera rekryteringar. Michelle Lindahl, tidigare på Gröna Lund, förstärker HR-funktionen. Isabell Skoglund, tidigare på Coop, blir ny kategorichef då hon ersätter Maria Jinghall som gått vidare inom företaget till en tjänst som projektledare i Lifes nordiska produktutvecklingsfunktion.

Life Logistics förstärker också sin organisation med en ny inköpschef i Anna Ahlberg, tidigare KD-Kronans Droghandel. Nordisk Varumärken- och produktutveckling förstärks av Helene Von Brink som rekryterats till tjänsten som ansvarig för egna varumärken, tidigare produktchef på Apoteket AB.

För mer information och bilder kontakta:

Maria Hernandez, HR-chef Life Sverige
E-post: maria.hernandez@lifeeurope.com

Life* är den marknadsledande hälsokedjan i Norden med totalt 438 butiker** fördelat på Sverige, Norge och Finland och cirka 775 000 klubbmedlemmar. Lifekoncernen har 424 anställda*** och omsatte 1,4 miljarder SEK 2014 (proforma****). Totalt, inklusive medlems- och franchise-butiker omsätter Life* i Sverige, Norge och Finland 2,0 miljarder SEK.

I juli 2014 förvärvade Lifekoncernen den norska hälsokostgrossisten Validus Engros AS och det norska butiksbolaget Validus Butikkdrift AS. Butikerna i Validus Butikkdrift AS var sedan tidigare medlem i Life.

*** Medelantalet anställda (FTE), inkl Validus Engros AS och Validus Butikkdrift AS (helår)