Hälsokedjan Life inviger sin första butik i Danmark

2015-08-20

Nordens största hälsokedja Life, med över 400 butiker i Sverige, Norge och Finland öppnar nu sin första butik i Danmark. Invigningen går av stapeln den 20 augusti klockan 10. Hälsokedjan Life erbjuder ett noga utvalt sortiment av produkter med hög kvalitet för nordbornas hälsa. I sortimentet finns bland annat kost- och sporttillskott, supermat, naturläkemedel och mycket mer.

– Vi är väldigt glada över att äntligen kunna öppna vår första Life-butik i Danmark. Vi är stolta över den utveckling vi haft i Sverige, Norge och Finland och nu både hoppas och tror vi att även danskarna kommer att få upp ögonen för det som Life erbjuder. Kunskapen i hälsofrågor är väldigt hög i Danmark och vi vet exempelvis att danskarna är bland de bästa i hela Europa på ekologisk mat. Det gör detta till en extra spännande marknad för oss, säger Lars Fins, koncernchef på Life.

Life är med sina 775 000 klubbmedlemmar och 438 butiker fördelat mellan Sverige, Norge och Finland den marknadsledande hälsokedjan i Norden. Nu tar företaget nästa steg i satsningen på den nordiska marknaden och lanserar i augusti sin första butik i Danmark. Butiken kommer att öppna i ett av Köpenhamns största köpcentrum Fisketorvet och invigningen sker den 20 augusti klockan 10.

Butiken i Fisketorvet är det första steget i etableringen av det nya bolaget Life Danmark. Butikens erbjudande bygger i grunden på det framgångsrika Life-konceptet, men sortimentet har i flera delar anpassats efter danska förutsättningar och kundpreferenser.

– Vårt främsta mål är att fler människor ska kunna hålla sig friska på ett naturligt sätt. För oss innefattar det allt från kost och motion till vila och återhämtning. Därför satsar vi mycket på att ha produkter för de som vill komplettera sin kost och förbättra effekten av sin träning. Det gör kost- och sporttillskott till en naturlig del av vårt sortiment, säger Lars Fins, koncernchef på Life.

Invigning Life Danmark

När: 20 augusti klockan 10:00
Var: Fisketorvet, Copenhagen Mall
Vem: På plats kommer det finnas möjlighet att intervjua representanter från Life. Bland annat Lars Fins, koncernchef på Life Europe, samt Thomas Johansson, marknadsdirektör Life.

Lars Fins, koncernchef Life Europe AB
Mobil: 0709-278 000
E-post: lars.fins@lifeeurope.com

Life* är den marknadsledande hälsokedjan i Norden med totalt 438 butiker** fördelat på Sverige, Norge och Finland och cirka 775 000 klubbmedlemmar. Lifekoncernen har 424 anställda*** och omsatte 1,4 miljarder SEK 2014 (proforma****). Totalt, inklusive medlems- och franchise-butiker omsätter Life* i Sverige, Norge och Finland 2,0 miljarder SEK.

I juli 2014 förvärvade Lifekoncernen den norska hälsokostgrossisten Validus Engros AS och det norska butiksbolaget Validus Butikkdrift AS. Butikerna i Validus Butikkdrift AS var sedan tidigare medlem i Life.

*** Medelantalet anställda (FTE), inkl Validus Engros AS och Validus Butikkdrift AS (helår)