• Fri Frakt tom 15/12
  • Bekväma betalningar med Klarna
  • Brett sortiment

Fler äter tillskott för synens skull

2014-10-15

Vintern är på ingång och det kan innebära fler utmaningar än hala vägar och minusgrader. För i och med mörkrets intåg är det nu många som upplever problem med synen, inte minst med mörkerseendet. Något som kan förklara varför svenskarna äter mer vitaminer under vinterhalvåret. A-vitamin bidrar nämligen till att bibehålla normal syn, liknande egenskaper besitter även våra svenska blåbär. Dessutom hjälper blåbär till att skydda dina ögon.

Med sina 440 butiker är Life Nordens ledande och mest heltäckande hälsokedja. Det senaste året har man sett en markant ökning i försäljningen av tillskott som hjälper att bibehålla normal syn. Under perioden oktober 2013 till september 2014 är ökningen hela 14,3 procent jämfört med samma period året innan.

En av Lifes bästsäljande produkter inom segmentet är Blueberry Vision. Produkten innehåller bland annat A-vitamin och svenska blåbär. Blåbär hjälper inte bara till att skydda ögonen utan bibehåller också normal näthinnefunktion och främjar ögats blodflöde.

– I dagens stressade samhälle upplever många att det kan vara svårt att få i sig alla nödvändiga vitaminer och mineraler. Vi tror att det är en av många anledningar till att allt fler väljer att kombinera en balanserad kost med vitamintillskott. En trend vi ser är att försäljningen av dessa tillskott framförallt går upp under vinterhalvåret, säger Thomas Johansson, marknadsdirektör på Life.

Blueberry Vision kostar 295 kronor per förpackning om 60 tabletter. I produkten används endast blåbär från Sverige.

Thomas Johansson, marknadsdirektör på Life

Life på Facebook: https://www.facebook.com/lifekedjan
Life på Instagram: http://instagram.com/lifesverige

Life* är den marknadsledande hälsokedjan i Norden med totalt 440 butiker** fördelat på Sverige, Norge och Finland och cirka 600 000 klubbmedlemmar. Lifekoncernen har 304 anställda*** och omsatte ca 786 miljoner SEK 2013. Totalt, inklusive medlems- och franchise-butiker omsätter Life* i Sverige, Norge och Finland ca 1,7 miljarder SEK.

*** Medelantalet anställda