Hoppa till innehållet
0 varor

Din varukorg är tom

  • Fri frakt till din lifebutik
  • Snabba leveranser
  • Fraktfritt över 499

Intervju med Kicki som arbetar med Life Klubb

Om du ringt till Lifes kundtjänst är det säkert Kicki du pratat med. En vanlig dag på jobbet kan Kicki ta emot samtal från 40–50 personer som har frågor om medlemskap och produkter. Särskilt tryck är det på telefonen om medlemstidningen Live Life precis har trillat ner i brevlådorna.

”Kundsamtalen ger mig energi”

Vad får man som medlem i Life klubb?
– Du samlar poäng på dina köp som vid olika nivåer omvandlas till premiecheckar. Medlemstidningen Live Life får du hemskickad tillsammans med klubberbjudanden, fyra gånger per år. Du får även under vissa perioder ta del av andra klubberbjudanden.

Vad tycker du är bra med tidningen?
– Den är bred och det finns något för de flesta att läsa om. Det skrivs om etablerade hälsotips och nya trender, vilket är en bra mix.

Vilka är de vanligaste frågorna du får?
– Vi har cirka 400 000 klubbmedlemmar, så många ringer och vill göra en adressändring eller ställa en fråga om sina klubbpoäng. Jag får även många frågor om kosttillskott, t ex D-vitamin och fiskolja. Många har insett att det är svårt att få tillräckligt med D-vitamin via sol och mat. Speciellt under vinterhalvåret med så få soltimmar som vi har här i Sverige.

Vad är roligast med ditt jobb?
– Åh, det är såklart direktkontakten med kunderna! Att jag kan hjälpa dem som ringer och få dem att känna sig nöjda när vi lagt på luren. Kundsamtalen ger mig energi. Det är så roligt att så många vill bli medlemmar och att kundklubben fortsätter att växa.

Vad är hälsa för dig?
– Jag försöker leva hälsosamt genom att äta bra mat och motionera regelbundet. Jag tar också tillskott av Lifes egen D-vitamin och Krillolja.

Produkten har lagts i kundvagnen