Hoppa till innehållet
0 varor

Din varukorg är tom

  • Fri frakt till din lifebutik
  • Snabba leveranser
  • Fraktfritt över 499

Frågor och svar om Life Klubb

Jag vill bli medlem i Life Klubb, hur blir jag medlem?

 

Kostar det något att vara medlem i Life Klubb?

Medlemskapet i Life Klubb är kostnadsfritt.

 

Varför måste jag ange mitt personnummer när jag blir medlem?

För att kunna hålla ett aktuellt kundregister behöver vi ditt fullständiga personnummer (10 siffror). Life lämnar inte ut uppgifter om medlemmar till annan part. Erbjudanden som kommer från annan aktör än Life går alltid via Life och under Lifes tillsyn. Du godkänner vår integritetspolicy när du blir medlem.

 

Vad får jag som medlem i Life Klubb och hur fungerar bonussystemet?

Att vara medlem i Life Klubb är kostnadsfritt. Du får ta del av klubbspecifika erbjudanden via post och e-post. Du får även klubbtidningen Live Life hem i brevlådan fyra gånger per år. Som medlem i Life Klubb samlar du poäng på allt du handlar, 1 krona = 1 poäng. När du uppnått 1000 poäng får du en premiecheck vid nästkommande utskick av klubbtidningen Live Life. 1000 poäng ger 30 kr rabatt eller 10 % på valfritt köp (ex. 2000 poäng ger 60 kr eller 10 % rabatt osv). Premiechecken kan endast användas i fysisk butik.

Klicka här för att bli medlem i Life Klubb.

Som medlem får du:

• Kostnadsfritt medlemskap
• Klubbtidningen Live Life fyra gånger om året
• Klubbspecifika erbjudanden via post och e-post
• Bonuspoäng på allt du handlar
• Premiecheckar

Premiesystemet:

Köp för nedanstående belopp ger följande premiecheck att handla för i kronor eller procent:
1000 kr (1000 poäng) = 30 kr eller 10 % rabatt på valfritt köp
2000 kr (2000 poäng) = 60 kr eller 10 % rabatt på valfritt köp
3000 kr (3000 poäng) = 90 kr eller 10 % rabatt på valfritt köp osv.

Om du som medlem inte uppnått lägsta bonusnivå (1000 poäng) vid utskick av Live Life, sparas poängen till nästkommande utskick. Varje köp sparas i två år, därefter förfaller poängen.

 

Jag är medlem i Life Klubb - är de köp jag gör på lifebutiken.se bonusgrundande?

Ja, förutsatt att du är registrerad som medlem och är inloggad på hemsidan när du genomför ditt köp.

 

Får jag klubbpoäng vid köp av presentkort i butik?

Nej, köp av presentkort är inte bonusgrundande, däremot är köp med presentkort bonusgrundande. Du kan endast använda presentkort i fysisk butik.

 

Måste jag bo i Sverige för att bli medlem i Life Klubb?

Nej. Du som kommer från Norge, Finland och Danmark kan också registrera dig som medlem, men du kan endast registrera dig via vår kundtjänst (020 370 700) eller via en fysisk butik i Sverige. Du kan inte skapa ett medlemskap och logga in som medlem på vår webbsida eftersom du inte har ett svenskt personnummer.

 

Jag har bytt adress, behöver jag meddela detta?

Ja, kontakta kundtjänst via e-post eller telefon för att meddela din nya adress:

Tel: 020 370 700 (mån–fre 09.00–11.30 och 13.00–15.00)
E-post: kundklubb@lifeeurope.com

 

Kan jag få ett extrakort som är knutet till mitt medlemskap som övriga familjemedlemmar kan använda?

Ja, varje familjemedlem kan få ett extrakort. Dock kommer extrakorten att bära samma namn som huvudkortsinnehavaren.

Fördelen med att samla poäng till ett och samma medlemskap är att ni endast får en medlemstidning, ett reklamutskick och en premiecheck som grundas på köp gjorda med alla kort. Dock är en person alltid huvudinnehavare och det är denna person som kommer att få eventuell premiecheck utställd i sitt namn.

Åldersgräns för innehav av extrakort är 16 år och personen behöver huvudkortsinnehavarens medgivande.

Besök din närmsta Lifebutik eller kontakta kundtjänst för att beställa extrakort:

Tel: 020 370 700 (mån–fre 09.00–11.30 och 13.00–15.00)
E-post: kundklubb@lifeeurope.com (om du mailar din förfrågan om extrakort behöver vi namn och personnummer för såväl huvudkortsinnehavare som extrakortsinnehavare)

 

Jag har ett extrakort till min son/dotter som nu har flyttat hemifrån. Kan hen ha kvar sitt kort fast med ett eget medlemskap?

Ja. Kontakta kundtjänst via telefon så hjälper vi dig:

Tel: 020 370 700 (mån–fre 09.00–11.30 och 13.00–15.00)

 

Jag har tappat mitt klubbkort och behöver beställa ett nytt, hur gör jag?

Ditt klubbkort är inte av värde för någon annan. Ett borttappat bonuskort behöver därför inte spärras.

Du kan beställa ett nytt kort via kundtjänst eller fysisk butik:

Tel: 020 370 700 (mån–fre 09.00–11.30 och 13.00–15.00)
E-post: kundklubb@lifeeurope.com (ange ditt personnummer, namn och eventuellt ditt medlemsnummer om det finns tillgängligt)

 

Jag tar emot dubbla utskick från Life Klubb, vad ska jag göra?

Kontakta kundtjänst:

Tel: 020 370 700 (mån–fre 09.00–11.30 och 13.00–15.00)
E-post: kundklubb@lifeeurope.com

 

Jag får inga utskick från Life Klubb trots att jag är medlem, hur gör jag?

Kontakta kundtjänst:

Tel: 020 370 700 (mån–fre 09.00–11.30 och 13.00–15.00)
E-post: kundklubb@lifeeurope.com

 

Jag vill träda ur Life Klubb, hur avslutar jag mitt medlemskap?

Ditt medlemskap i Life Klubb kan avslutas närsomhelst.

Kontakta kundtjänst:

Tel: 020 370 700 (mån–fre 09.00–11.30 och 13.00–15.00)
E-post: kundklubb@lifeeurope.com (ange ditt personnummer, namn, klubbkortsnummer och eventuellt ditt medlemsnummer om det finns tillgängligt)

 

Jag har avslutat mitt medlemskap i Life Klubb, varför får jag fortfarande utskick?

Ibland kan det hända att vi redan producerat utskick där din adress finns med, och att ditt medlemskap avslutats först efter detta.

Om problemet kvarstår, kontakta kundtjänst:

Tel: 020 370 700 (mån–fre 09.00–11.30 och 13.00–15.00)
E-post: kundklubb@lifeeurope.com

 

Produkten har lagts i kundvagnen